Jak zaplanować idealny dzień dla zdrowia psychicznego

Podczas spotkań z rodziną i znajomymi zawsze troskliwie interesujesz się tym, co u nich słychać i jak się czują, ale często zapominasz o sobie? Sprawdź, jak zaplanować dzień dla swojego zdrowia psychicznego

Jak zaplanować idealny dzień dla zdrowia psychicznego

Przez wieki sfera zdrowia psychicznego była wplątana w błędne diagnozy pełne nieporozumień. Obecnie lekarze, psycholodzy i inni eksperci pracują nad szerzeniem informacji o zdrowiu psychicznym, co to znaczy być zdrowym mentalnie oraz jak zapobiegać i leczyć zaburzenia psychiczne. Jako hołd złożony naukowcom zajmującym się tą kwestią opracowaliśmy zarys idealnego "dnia zdrowia psychicznego", czyli dnia, w którym możesz oderwać się od pracy lub szkoły, aby dać mózgowi i nerwom zasłużony odpoczynek i relaks. Przewodnik ten nie powinien być postrzegany jako leczenie konkretnego zaburzenia, ale raczej zestaw wskazówek, które można wykorzystać do utrzymania lub poprawy zdrowia psychicznego. Jeśli od jakiegoś czasu czujesz się zestresowany, niespokojny, przygnębiony lub ogólnie niestabilny, być może nadszedł czas, aby uzyskać profesjonalną pomoc. Wykształceni terapeuci i psychologowie zawsze są dla Ciebie, aby przekazać Ci wskazówki i narzędzia do leczenia łagodnych i ciężkich chorób psychicznych. Nigdy też nie wahaj się zwierzyć przyjaciołom lub rodzinie: dni zdrowia psychicznego mogą być również aktywnością grupową. Zobacz co możesz zrobić dla lepszego samopoczucia.

Godzina 8: pobudka i zdrowe śniadanie

Godzina 8: pobudka i zdrowe śniadanie

Zobacz ofertę

Przyczyną wielu zaburzeń i chorób przewlekłych może być z pozoru błahy problem: nieodpowiednia dieta. Jedzenie to prawdziwe paliwo dla naszego organizmu i jeżeli chcemy dobrze funkcjonować to musi być ono odpowiedniej jakości. Staraj się nie omijać posiłków, nie jeść w stresie, unikać cukru i postawić na zdrowe warzywa i owoce. Zyska na tym nie tylko Twoja figura, ale także polepszy się Twoje samopoczucie. Tutaj możesz sprawdić przepisy na zdrowe i pożywne smoothie, które będą doskonałym pomysłem na śniadanie!

Godzina 10: poruszaj się

Godzina 10: poruszaj się

Zobacz ofertę

Zdrowie psychiczne i fizyczne jest ściśle ze sobą powiązane. Żeby zarówno Twój mózg, jak i ciało były w doskonałej formie, nie zapominaj o aktywności fizycznej. Spacer z psem, rower zamiast autobusu, joga czy wykańczające ćwiczenia interwałowe - wszystko jest lepsze od leniwego dnia spędzonego na kanapie. Ta piłka do ćwiczeń pomoże Ci w powrocie do formy. 

Godzina 12: czas na medytację

Godzina 12: czas na medytację

Zobacz ofertę

Medytacja to starożytna tradycja praktykowana w wielu krajach i kulturach. Jest wiele jej form i odmian, ale każda może być uprawiana w celu uzyskania czystego umysłu i redukcji stresu. Obydwa te czynniki są bardzo istotne dla dobrego ogólnego samopoczucia. Wygospodaruj 10-15 minut tylko dla siebie, aby pozbyć się całego napięcia. Jeżeli zależy Ci na bardziej szczegółowym instruktażu dotyczącym medytacji, zobacz ten kanał YouTube mistrza Mingyur Rinpoche, na którym znajdziesz wiele przydatnych filmików. Nie zapomnij o odpowiedniej poduszce do medytacji. 

Godzina 15: wyjdź na dwór

Godzina 15: wyjdź na dwór

Zobacz ofertę

Ekspozycja na działanie promieni słonecznych oraz świeże powietrze to kolejny sprawdzony sposób na poprawienie Twojego samopoczucia. Witamina D jest szalenie ważna dla naszego organizmu, a powiew świeżego powietrza powinien dać Ci mały zastrzyk energii. Spokojnie odpocznij w parku albo, jeśli szukasz czegoś trudniejszego, wybierz się na energiczny spacer z tymi kijkami do nordic walking.

Godzina 18: spotkanie z przyjaciółmi

Godzina 18: spotkanie z przyjaciółmi

Zobacz ofertę

Jest jeden tajemniczy składnik, który lepiej niż wszystkie inne poprawi Twoje zdrowie psychiczne i sprawi, że poczujesz się lepiej: spędzanie czasu z rodziną lub przyjaciółmi. Już wyjście na kawę i plotki z najlepszą przyjaciółką sprawi cuda, nie wspominając o wyskoczeniu na mecz czy niedzielny obiad z najbliższymi. Ludzie to istoty społeczne, które potrzebują kontaktu z innymi (rozmawianie przez telefon i media społecznościowe to nie wszystko!). Jednym ze świetnych pomysłów na spędzenie czasu z rodziną lub przyjaciółmi to wieczór z grami - dzisiaj polecamy Wam kultową grę Munchkin.

Godzina 21: relaks i rozmyślanie

Godzina 21: relaks i rozmyślanie

Zobacz ofertę

Jeżeli po całym dniu poświęconym sobie nadal czujesz się zestresowany, może po prostu jest coś, co leży Ci na sercu, jakiś problem lub konflikt, którego nie rozwiązałeś. Pomysłem pomocnym w takiej sytuacji może być pamiętnik - zapisuj w nim swoje przemyślenia i zmartwienia. To nie tylko sposób na przelanie stresu na papier, ale pomoże Ci to również w zorganizowaniu swoich myśli. Jako akompaniament do zapisków proponujemy dyfuzor do olejków eterycznych, który zapewni dodatkowy relaks dla Twoich zmysłów. Aromaterapia ma dobry wpływ na nasze samopoczucie, a dodatkowo olejki pięknie pachną.

Godzina 22: odpoczynek

Godzina 22: odpoczynek

Zobacz ofertę

Nie zapomnij też o chyba najważniejszym czynniku, który pozytywnie wpłynie na Twoje zdrowie psychiczne: wyśpij się! Już wiele badań udowodniło silny związek ilości i jakości snu z ogólnym samopoczuciem i od dawna wiadome jest, że osoby, które nie śpią minimalnej ilości godzin w ciągu doby czują się gorzej. Aby zapewnić odpowiednie warunki do spania, połóż wszystkie urządzenia z dala od łóżka, żeby zasnąć bez dźwięków kolejnych powiadomień z Facebooka. Nawet kiedy masz wyciszony telefon lub tablet będzie on świecił i Cię rozpraszał. Ta kołdra została zaprojektowana tak, aby zmniejszać stres i niepokój oraz ułatwiać zasypianie.