Poranne nawyki, które pomogą Ci lepiej zacząć dzień

Nie należysz do rannych ptaszków? Zobacz nasze porady i naładuj akumulatory na cały dzień!

Poranne nawyki, które pomogą Ci lepiej zacząć dzień

Znamy to wszyscy: poniedziałkowy poranek i budzik, który jak zwykle dzwoni za wcześnie. Jeszcze jedna drzemka. Jak często myślisz "gdybym wstał wcześniej, zdążyłbym zrobić dużo więcej rzeczy!". Wspaniale byłoby codziennie wstawać z chęcią i uśmiechem na twarzy. Mieć czas na spokojną kawę. Zjeść śniadanie bez nerwowego zerkania na zegarek.

Ale moment... to naprawdę jest możliwe. Pierwsze 10 minut po tym, jak się obudzisz są bardzo istotne i decydują o tym, czy Twój dzień będzie efektywny, kreatywny i udany, czy może wyczerpujący i monotonny. Te istotne minuty nie powinny zostać wykorzystane na dwie dodatkowe drzemki. Odrobina dyscypliny podaruje Ci nawet kilka godzin dziennie i pozwoli na zredukowanie stresu. 

Dobra organizacja to nie tylko zapisywanie wszystkiego w notesie, ale także odpowiednie planowanie i właściwe obchodzenie się z czasem. Powód, dla którego zainteresowaliśmy się tym tematem jest banalnie prosty - sami chcemy się zainspirować tymi wskazówkami i lepiej struktuować nasz dzień! Czasami nawet litry kawy nie wystarczą, dlatego mamy nadzieję, że te bezkofeinowe porady okażą się przydatne zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

Ludzie, którzy nawet sami z siebie wstają o 6 czy 7 rano wcale nie należą do rzadkości. Albo koledzy i koleżanki w pracy, którzy codziennie są pełni energii i zawsze mają orygialne pomysły. Też się czasami zastanawiasz, jak oni to robią? Potrzebują mniej snu niż inni? Nie mają żadnych obowiązków? Rodziny, przyjaciół? Nie chodzą na zakupy? Nie robią prania?

Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia i wyrobienia nawyków. Jeżeli postanowisz codziennie wcześniej wstawać, jeść porządne śniadanie i raz dziennie wypijać zdrowe smoothie, po jakimś czasie zauważysz, że ta zmiana stała się czymś naturalnym, nawykiem. Na pewno nie będzie łatwo, potrzebujesz dobrej samodyscypliny i cierpliwości. Dla lepszej motywacji możesz nowe przyzwyczajenia trenować z partnerem lub znajomymi - w ten sposób będziecie się nawzajem wspierać i codziennie raportować, co udało się Wam osiągnąć.

Zainteresowany? Zobacz nasze wskazówki i porady, zainspiruj się i zmień swoje życie!

Koniec z drzemkami

Koniec z drzemkami

Zobacz ofertę

Błąd, który powtarza naprawdę wiele osób - drzemka. Sto tysięcy budzików: o 6:00, 6:15 i tak dalej. Twoje ciało i umysł przyzwyczaiły się już do tego, że pierwszy alarm nic nie oznacza, ponieważ masz jeszcze kilka w zapasie i śmiało możesz przekręcić się na drugi bok. Jeśli potrzebujesz dobrego powodu, żeby podnieść się z łóżka, połóż swój budzik obok ekspresu do kawy, to na pewno trochę Cię zmotywuje :) Dla wszystkich, którzy codziennie przegrywają walkę z przyciskiem "drzemka" mamy coś bardziej radykalnego - z tym uciekającym budzikiem nie macie żadnych szans!

Zacznij swój dzień aktywnie

Zacznij swój dzień aktywnie

Zobacz ofertę

Musimy się przyznać: najpierw chcieliśmy napisać, że na "dzień dobry" dobrze jest zacząć od gimnastyki i sportu, ale sami to wypróbowaliśmy i stwierdzamy, że potrzeba na to zdecydowanie więcej czasu. Szybko zaprzestaliśmy tej praktyki :)

Dlatego przedstawiamy Wam alternatywę: yoga w łóżku! Nie potrzebujesz do tego ubrania treningowego czy maty sportowej. Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z yogą i nie masz ochoty na kurs, książka Edwarda Vilgi będzie dla Ciebie idealna. Dzięki "Asana im Pyjama" poznasz delikatne ćwiczenia rozciągające i krótkie medytacje, które pobudzą krążenie i dadzą Ci kopa na cały dzień.

Przegotowana woda z cytryną = najlepszy poranny napój. Dokładnie tak, nawet przed pierwszą kawą i koniecznie na czczo. Ten eliksir pomoże Ci oczyścić organizm z toksyn, wspomoże proces trawienia, doda energii, nawodni i spowoduje uczucie sytości.

Żeby przygotowanie trwało jeszcze szybciej (wszak każda poranna minuta jest na wagę złota) prezentujemy Ci tą niezawodną wyciskarkę do cytryn, dzięki której nie stracisz ani jednej kropli.

Jeżeli potrzebujesz jeszcze więcej pomocy, żeby się obudzić, wypróbuj muzykę. Dla niektórych najlepszym rozwiązaniem będzie wypicie kawy w rytm spokojnej melodii, inni z pewnością od razu odpalą imprezową playlistę ze Spotify. 

Obojętnie do której grupy należysz, potrzebujesz do tego głośnika. Model WonderBoom firmy Ultimate Ears jest bezprzewodowy i wodoodporny, dlatego spokojnie możesz go zabrać pod prysznic i śpiewać ile sił w płucach!

Podano śniadanie

Podano śniadanie

Zobacz ofertę

Okej, pierwszy etap za nami - obudziłeś się i wziąłeś prysznic. Teraz jeszcze tylko szybka kawa i w drogę? Błąd!

Wiemy, że prawdopodobnie się powtarzamy i że słyszałeś to już setki razy, ale śniadanie jest naprawdę ważnym elementem dnia. Po całej nocy poziom cukru we krwi jest bardzo niski, a bogate w proteiny śniadanie ponownie go podniesie. Dzięki temu będziesz się bardziej efektywnie uczyć i pracować.

Nie masz czasu? Jajecznica i smoothie na wynos to naprawdę pożywne i błyskawiczne śniadanie.  

Bez planu ani rusz

Bez planu ani rusz

Zobacz ofertę

Kiedy dokładnie zaplanujesz każdy swój dzień i cele, które chcesz osiągnąć (nawet najmniejsze), automatycznie obniżysz ryzyko nieprzyjemnych niespodzianek. W zamian za to przejmujesz inicjatywę, ustalasz cele i monitorujesz swoje postępy. Będziesz zadowolony i dumny, kiedy na koniec dnia będziesz mógł skreślić zadania ze swojej listy i kiedy zobaczysz, ile udało Ci się osiągnąć w ciągu dnia. 

Aby Twoje życie było bardziej uporządkowane, zapisuj swoje ważne rzeczy: zadania do zrobienia, listy zakupów, ważne terminy itp.

Coach.me

Coach.me

Zobacz ofertę

Jeżeli nadal potrzebujesz małej pomocy i wsparcia przy monitorowaniu Twoich nawyków, ta aplikacja jest dla Ciebie: Coach.me da Ci transparentny wgląd w Twoje postępy i w razie potrzeby oferuje też coaching.

Ustal swoje cele i zdawaj raporty przed znajomymi i samym sobą. Dobry zastrzyk motywacji! Aplikacja jest bezpłatna, ale za 50 zł miesięcznie możesz otrzymać lepszą wersję i w każdym momencie zwrócić się z pytaniem do jednego z 700 trenerów.